ПЛАНИНАРСКА СЕКЦИЈА “ АЛАС“

За школску 2017/2018. годину Савет родитеља је дао сагласност за извођење планинарских активности у природи.

 

Планинарска секција “Алас“ улази у четврту годину рада. За три године постојања реализовано је преко 26 акција, препешачено око 300км, а секцијом су били обухваћени ученици од првог до осмог разреда и то по акцији од 25-35 ученика.

 

Циљеви који се постижу реализацијом програма су:

  • очување, подстицање и унапређивање укупног здравственог стања деце, њиховог правилног психофизичког и социјалног развоја;
  • стварање основа за усвајање активног, здравог и креативног начина живота и организовања и коришћења слободног времена;
  • проширивање постојећих, стицање нових знања и искустава о непосредном природном окружењу;
  • развијање еколошке свести и подстицање на лични и колективни ангажман у заштити природе;
  • социјализација деце и стицање искустава у колективном животу, уз развијање толеранције и одговорног односа према себи, другима, окружењу и културном наслеђу;

      –     промоција планинарског спорта међу ученицима

  Задаци који се остварују реализацијом програма су:

  • побољшање здравља и развијање физичких и моторичких способности ;
  • задовољавање основних дечијих потреба за кретањем и игром;
  • -очување природне дечије радозналости за појаве у природи и подстицање интересовања и способности за њихово упознавање кроз одговарајуће активности;
  • развијање способности запажања основних својстава објеката, појава и процеса у окружењу и уочавање њихове повезаности у конкретним природним условима;
  • подстицање самосталности у процесу стицања знања кроз непосредне истраживачке задатке;
  • развијање свести о потреби заштите, неговања, чувања и унапређивања природне и животне средине и изграђивање односа према природи;
  • упознавање природно-географских, културно-историјских знаменитости, лепоте места и околине у коме се борави ;
  • упознавање са начином живота и рада људи; – упознавање разноврсности биљног и животињског света, уочавање њихове повезаности и променљивости;
  • упознавање са карактеристикама годишњих доба у природи и смењивање временских прилика;
  • разијање способности сналажења тј. оријентисања у простору и времену;
  • оспособљавање за безбедан и правилан боравак у природи;
  • развијање правилних хигијенско-здравствених навика, подстицање самосталности у обављању личне хигијене и бриге о себи;
  • подстицање и стварање навике за неговање редовне физичке активности;
  • – формирање навика редовне и правилне исхране;
  • разумевање и уважавање различитости међу појединцима;
  • подстицање групног рада, договарања, сарадње са вршњацима и одраслима кроз одговарајуће активности.

Одвајање од породице  и боравак у новим условима представља озбиљан захтев за децу и зато је важно да буду добро припремљена за оно што их очекује за време боравка у природи. Припрема подразумева да се унапред упознају са местом у које одлазе, начином превоза и понашањем у току пута. Потребним, прибором, одећом, обућом, спортским реквизитима које ће се собом понети.

Циљеви и задаци ће бити реализовани кроз једнодневне акције  на терену.